Nederheide BV is een duurzaam zeugenbedrijf met 1200 fokzeugen en een akkerbouwtak, gelegen in Bakel. Op ons bedrijf worden wekelijks zo’n 750 biggetjes geboren. Bij de geboorte start de weg naar een gezond en lekker stukje varkensvlees. De biggen worden tot een leeftijd van ongeveer tien weken op ons bedrijf verzorgd waarna ze vervolgens verkocht worden als ze ongeveer 25 kilo wegen. Ze gaan dan naar een vleesvarkensbedrijf.

Ruim 33 jaar geleden is het bedrijf opgericht door Anny en Piet Relou. De omvang was toentertijd een stuk kleiner. Door de jaren heen hebben zij het bedrijf doorontwikkeld tot waar het nu staat. Op het gebied van milieu en dierwelzijn zijn er meerdere malen aanpassingen gedaan. Zo zijn alle stallen voorzien van moderne luchtwassers die alle uitgaande lucht zuiveren. Daarnaast zijn de zeugen gehuisvest in vrije groepen zodat ze lekker kunnen rondlopen en heeft ook elk dier de beschikking over een speeltje.
Op onze akkers worden diverse gewassen geteeld. Een ervan is mais wat als voer dient voor de varkens.
Dochter Lydia is tevens werkzaam op het bedrijf en gaat het bedrijf overnemen. Piet, Anny en Lydia sturen samen het bedrijf aan. Met een team van gemotiveerde medewerkers staan ze zeven dagen in de week klaar voor de dieren. Gezondheid, kwaliteit en duurzaamheid staan daarbij hoog in het vaandel.

nederheide bv

Nederheide BV